søndag den 5. december 2010

Lakrids-chokolade mandler...

Jeg faldt over denne lækre opskrift i en tråd på jubii! Opskriften  er oprindeligt fra et dameblad - Femina måske ?

I hvert fald synes jeg de er lækre! Samuel og Jonas er ikke så imponerede, meeen så har jeg dem for mig selv :) er man som mig vild med lakrids, så prøv dem!


Lakrids- chokolade mandler...

100 gram mandler -tror sagten man kan lave 150 gram, og det stadig passer med resten.
100 gram chokolade -mørk el, hvid. -  egentligt er der 150 gram i opskriften, men vi lavede 100 gram hvid chokolade og det var rigeligt.

1/4 dl lakridspulver - købes til ca. 20 kr. i helsam
1/2 dl kakao

Rist mandlerne ved 180 grader i ca. 8min.
Lad dem køle helt ned.
Smelt chokoladen, kom et par mandler af gangen i chokoladen, fisk dem op, og vend de vådemandler i en blanding af kakao og lakridspulver.

Læg dem på bagepapir, og lad dem størkne helt inden servering!

God fornøjelse....!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar