mandag den 22. juli 2013

Sometimes you want to go Where everybody knows your name......

Jydelandet.... Der hvor jeg er født og opvokset ... der hvor jeg er blevet til mig, eller i hvert fald en masse grundlæggende ting i mig... derude på landet hvor alle kender mig, ved "hvem" jeg er- på både godt og ondt! Jeg føler mig tryg "hjemme" i det jyske...  men mangler alligevel en hel del af alt det jeg har opbygget her i Køge også... endnu engang ville jeg bare ønske at jeg kunne smelte mine 2 verdener sammen... !

Jeg er hjemvendt fra det jyske - og jeg siger jer, jeg har været sej, givet gas og sparket røv... i mere end en forstand 

Fredag landede jeg i Ebeltoft kl. 21.30 - aftalte en film date med min søster på 16 år! Købte ærter og kirsebær til hygge ( eftersom aftensmaden bestod af 5 mandler, så tænker jeg at det er okay at snacke lidt!) Sagde nej tak til is, og lune vafler - men sagde også til de andre gerne måtte spise løs! ( de andre købte dog ikke noget, og jeg kunne godt mærke at den der SPAND med slik midt på bordet lokkede! men jeg VED bare at hvis jeg først tager et stykke, så kan jeg ikke stoppe igen! )

Lørdag: Min søsters alarm ringer kl. 7 da hun skal op og pakke... vi sov nok omkring kl. 24.30, så hun er lidt svær at få ud af dynerne, men jeg føler mig faktisk frisk, så tænker at jeg ligeså godt kan nyde en morgen uden børn! Valget er skal jeg sove længe, eller udnytte muligheden for at løbe en tur ? ...  bum bum... kl. 7.15 er jeg på vej ud af døren i mit løbedress! . Det var allerede varmt, og det der bakkeløb er hårdt! Men jeg luntede 4 km... Det var sådan en sej følelse at komme totalt gennemsvedt tilbage til et sovende hus! Så var det tid til morgenmad - uhm rundstykker med alt det gode... nå ja.. .eller nej kun til de andre! Jeg takkede nej tak til rundstykker og spiste et æg, samt en skive rugbrød med ost! 

Efter morgenmaden sad vi og snakkede, og kl. 9.45 smuttede jeg afsted på min søsters cykel ( den er en smule for lille til mig, mangler lidt luft og gearne driller lidt, men det fungerede!) og cyklede hjem til en veninde 3.5 km væk. 3.5 km er jo ingenting ( end ikke selvom det er op og ned af bakke) i forhold til hvad jeg cykler hjemme i køge, men jeg cykler normalt ALDRIG på mols, så jeg følte mig bare SÅ sej ved at komme drønene der på cykel! Med veninden snuppede jeg en gårtur på næsten 5 km - det er sgu så hyggeligt at gå der og snakke, og så cyklen de 3.5 km hjem igen! 

Så afsted til Rønde og lure butikker med min mor og søster... Det er nu altså skønt at have muligheden for bare at tulle rundt med dem og hygge! Manglede det sidste til gaven, så vi var i mange butikker og lure på sjove ting.

Hjemme igen opdagede jeg pludselig at jeg var sulten... nå ja, klokken var også 14.30, så det var måske okay med frokost ? 
Frokosten blev en skrive rugbrød, æg, frikadeller og rødkål - det kunne være bedre, men jeg er helt tilfreds  

Og så var det ellers igang med at gøre mig fin... i bad, glatte hår og bare nyde at det kun var mig der skulle gøres klar! Skønt!: Og jeg var bare SÅ tilfreds da jeg gik ud af døren - afslappet og hvilende i mig selv, og ja.. tilfreds 




Festen var SÅ god!!! Jeg har SPIST og DRUKKET som et mindre ( eller måske større ) svin, men det har været SÅ hyggeligt og det var jo helt planlagt! Kæmpe buffet med det lækreste hjemmelavede mad, og spiste en masse kød ( tør ikke tænke på hvor meget, men der var så meget lækkert, og jeg var så sulten!!!), en del grønt, feta, nødder og nok ca. 3. spsk flødekartofler... MUMS! Jeg valgte dog at springe det lækre hjemmebagte flute og de fristende pølsehorn over! 

Bagefter var der kage... babse / diller-kage, jordbær tærter og pæretærter - jeg tog et stort stykke af dem alle 3... ! Men endte med at levne da min mave simpelthen var proppet - men nøøøj det smagte dejligt!!!  

^Udover maden, så tør jeg næsten ikke tænke på hvor mange ciders, verdi og gajol der er indtaget...  På et tidspunkt ( omkring kl. 3 tror jeg) valgte jeg i hvert fald lige at skru ned for indtaget, og slå lidt mere over på pepsi max og vand... ikke pga. kcal, men altså ellers var det endt galt tror jeg 

Men altså jeg har danset, grinet og lavet spas.... sådan en diller af kage kan give mange timers underholdning  Kl. 4.45 var festen ved at være slut, og jeg vendte snuden hjem i seng! 

Kl. 9.40 søndag var jeg oppe igen! Min søde far lavede æggekage med bacon og purløg til mig - så morgenmaden søndag blev æggekage, tomater og vandmelon! 

Derefter snuppede jeg en 5 km gåtur med min søde mor! 

Frokosten blev en skive rugbrød, hamberryg og æg

Mellem: en hindbær skyr på færgen, en meal bar i bussen

Og hjemme i Køge da ungerne sov kl. 21 spiste jeg noget stegt kylling!

Haps haps! Jeg har klaret en weekend i det jyske uden at ryge i den vilde fælde!!!! Ingen fucking rundstykker, ingen chips men MASSER af kontrol 

Jeg føler mig SÅ sej, og tænker at vægten da umuligt kan straffe mig! MEN jeg har alligevel været fornuftig nok til IKKE at gå på vægten i dag! For hvis den nu siger + 3 kg, så bliver jeg nok vred og skuffet! 




-------> Jeg ved godt det ikke er de bedste billeder at sammenligne, men jeg synes selv at man kan se en forskel - kan man ikke ? Bare lidt, please! ? :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar