søndag den 14. juli 2013

Pandekager... Jeg ELSKER pandekager!!!

Dagen har været en udfordring - ungerne gad ikke sove til middag = sure, trætte, kede af det børn! Det er så synd for dem, og også en lille smule synd for deres mor!

Maden har slet ikke været optimal, og da ungerne endelig sov til natten ( efter endnu en kamp!) havde jeg sådan en kæmpe lyst til at smide mig på sofaen med en pose chips, en liter is og for 100 kr bland selv slik  - åh jo det kunne jeg altså godt!!!

Nå, i stedet gik jeg en lille aftentur i netto og handlede lidt småting, så jeg kunne lave en lækker low carb dessert!


^^ Det er kokos/bananpandekager, flødeskum, bær og 80 % chokolade.. MUMS! <3 Det smager skønt! Mætter dejligt, og tilfredsstiller min trang til at aften snacke - forhåbentligt uden at tricke til yderligere overspisning!

Denne gang lavede jeg kokos/banan pandekagerne lidt anderledes:

Banan
Æg
Kokos mel
Flydende sød
Vanilie aroma
lidt bagepulver

Det hele røres sammen til en ensartet masse og steges derefter til i små tykke dessert pandekager..! Da jeg denne gang ikke har HUSK i dejen brugte jeg en del kokosmel - det gjorde smagen af kokos meget gennemtrængende... DEJLIGT! Næste gang tror jeg at jeg vil forsøge om de kan steges på panden i kokosolie også... bum bum.. må lige undersøge hvordan det er med kokos olie og opvarmning!

( Jeg har en kæmpe bøtte kokosolie stående, men har endnu kun brugt en spiseske fuld til en omgang sukkerfri bounty... !)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar