lørdag den 13. juli 2013

Dagen har bare stået i ungernes tegn! Hygge, hygge, kys, kram og ja... bare kærlighed <3 Hold nu op  hvor er det bare fantastisk at have tid til at nyde de herlige unger ! ( det føles til tider så fjollet at få 3 så dejlige unger, når man næsten ikke har tid til at være sammen med dem... !)

Vi spiste formiddagsmad i haven ! - Kokos/banan "pandekager" med hindbærskyr...! Jeg har lavet dem før, og de gør kæmpe lykke hos ungerne! Og selvom der stadig er masser af kcal i, så fodre jeg ungerne med dem med god samvittighed - de indeholder intet sukker eller hvedemel!



Som i kan se, så er de nemme at lave - også selvom man har 3 ivrige hjælpere med i køkkenet! Jeg finder ofte en masse SPÆNDENDE opskrifter, men som bare er for besværlige når man skal styre tre unger på samme tid. Disse er lavet i løbet af ingen tid, og kræver ikke den store forberedelse! Stort plus for mig at ungerne nemt kan hjælpe til.



De kære unger er klar til at spise pandekager <3


MUMS!!!!



^^ Jeg undskylder på forhånd for spam af billeder af ungerne, jeg kan ikke gøre for det! De er for dejlige til at jeg kan lade være!

"Opskrift på Kokos/banan pandekager"
 Æg,
Banan,
Fiberhusk ( kan undlades)
Kokosmel ( kan også undlades hvis man i stedet bruger fiberhusk)

Det hele blendes sammen, og steges som små pandekager... nemt og lækkert! De fungere også fint at spise kolde - så de kan fx. bruges til madpakken!


Senere på dagen smuttede den store dreng med Farmor hjem, og vi hyggede med de 2 små banditter! Det er altså hyggeligt at have noget opdelt tid med ungerne ( selvom de stadig var 2), og det er så skønt at vide at Samuel får en masse god kvalitetstid med sin farmor - han har virkelig savnet hende, og glædet sig helt vildt til at komme hjem til hende <3 ( sådan noget smelter og smerter et moderhjerte kan jeg godt afsløre!)

Vi snuppede Lea og Elias med på løbecyklerne, omkring gravstedet og ordne lidt, og derefter på legeplads hvor vi hyggede rundt! SKØNT! De nød det, og var bare så glade og afslappede! Det blev spisetid, og i stedet for at tage hjem gik vi i kvickly og handlede til aftensmad ( det var SÅ fristende at smutte i byen efter pizza eller lign!) men tænker det var fornuftigere at vælge kvickly - både for vægttab og økonomisk - selvom det heller ikke var sådan sundt sundt!) Nå, vi købte rugboller, kylling, rullepølse, leverpostej, friske ærter, æbler og en kniv ( yes yes!) og så naturligvis en masse at drikke!

Derefter gik vi igen tilbage til legepladsen, hvor vi spiste... som jeg sagde til min mand..." Når jeg sidder sådan her i solen, med mad og søde glade unger, så føler jeg mig bare lykkelig!" <3 



Da kirkeklokkerne ringede otte, pakkede vi sammen og drøøøønede med ungerne hjem ( nøj der kan altså komme fart på sådan nogle løbecykler, og når der så er x2, så er der altså en hel del at holde styr på!)

Hjemme igen begyndte hr. mand at klippe hækken - nå ja, den trængte også, så det skulle jo gøres! Jeg puttede derfor ballade ungerne - ja, netop før var de "de søde unger" , så putningen starter, så bliver de altså balladeunger - nå!

"Mor jeg skal tisse....!" " Mor mig skal også tisse!"  ( En får plads på toilettet, en anden på potten!)
"Mor mig også tisse toilettet" " Mor mig tisse igen" ( sådan x 10 byttede de plads!) 
Jeg siger at NU er det nok - sidste tissetur, og så er det i seng!  De kloge unger udvider så til .... " Mig tisse sammen med dig" " Mig sidde bagved dig" " Mor, vi tisse i fred!" ( og så lukker de ellers pænt døren !)  ( nå ja, bare fordi moderen også gerne nogle gange gerne vil tisse i fred!)

Sådan her tisser man så i fred:


Skøre tossede herlige ballade unger!!!! <3

Nå, får smidt ungerne i seng, ned og samle hæk affald sammen - pludselig står de i vinduet og griner "Hej mor...!" Arhg unger, nu er det ikke sjovt mere... klokken er mere end 21, og jeres mor vil gerne træne...! Nå!

Kl. 21.59 løb jeg ud af døren, og satte kurs mod træningscenteret! Shit altså det er altså sent på aftenen! Der var heller ikke mange mennesker - så det har da sine fordele.

Dagens træning:
1 km løb til centeret
10 min crosstrainer til opvarmning
ca. 40 min styrke
1 km løb hjem igen



Dagens kost:
Morgenmad: Skyr, vanilje yoghurt, 
Mellem: Kokos/bananpandekager
Frokost: Spejlæg og skinke i tern
Mellem: Knækbrød, mandler
Aftensmad: Rugboller kylling, leverpostej
Hygge: - Intet, snuppede den sene træning i stedet




Ingen kommentarer:

Send en kommentar