søndag den 13. maj 2012

Kanelsnegle Kage

Inspireret af denne opskrift, fra Sarahs Kager : HER

Bagte jeg igår denne NEMME og LÆKRE kage.

Hvis man - som jeg - elsker kanelsnegle, men synes de kan være lidt omstændige at lave, så er denne kage LYKKEN!

Opskrift på "Kanelsnegle" Kage

380 g. hvedemel
lidt salt
200 gram sukker
4 tsk bagepulver
3.5 dl mælk - jeg bruger skummet
2 æg
2 tsk. vaniliesukker
120 gram olie
l. mælk
2 æg
2 tsk. vaniljesukker
120 g olie

Fyld:
200 g. blødt smør
60 gram brun farin
160 gram rørsukker
2 spsk kanel
100 gram hakkede mandler
  1. Pisk mel, salt, sukker, bagepulver, mælk, æg, vanilje og olie sammen - jeg brugte min røremaskine. Det var et hit :o)
  2. Til "fyld" piskes det bløde smør, brun farin, sukker og kanel sammen i en anden skål og nødderne vendes i.
  3. Kagedejen hældes i formen, og fyldes fordeles rundt om i kagen. Mit fyld var "klumper" og nok ikke det flotteste  - men resultatet smager godt!
  4. Kagen bages i ca. 25 minutter på 180 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar