torsdag den 29. december 2011

Chokoladekage...! Og WOW!

Jeg har længe haft en opskrift på den BEDSTE gulerodskage - EVER! Men har manglet en virkelig god chokoladekage!

I dag har Samuel og Jeg leget Rosa fra Rouladegade, og har bagt denne kage, og SERIØST den er god! Som den kære Hr. Skæg ville sige, så " Det her er den bedste chokoladekage jeg nogensinde har smagt!"

God er den i hvert fald!

Chokoladekage

ca.12-16 personer

125 gram god mørk chokolade
225 gram blødt smør
125 gram brun farin
100 gram sukker
2 store æg
200 gram hvedemel
2 spsk kakaopulver
1 tsk vaniliesukker
1 tsk natron
2 dl. kogende vand

1. Smelt chokoladen

2. Pisk smør, sukker og brun farin - GODT! ca. 3 min.

3. Pisk æggene i. Pisk godt igennem imellem hvert æg, og giv det en ordentlig omgang til sidst.

4. Bland den smeltede chokolade i, og pisk videre til det er jævnt og uden klumper. ( Pisk endelig løs - det gør kun kagen bedre)

5. hæld 1 dl. kogende vand i dejen, og pisk igen ( hvis der er børn med til at bage, så pas på hvis det kogende vand sprøjter op mens der piskes)

6. Bland mel, natron, vaniliesukker og kakaopulver, og pisk halvdelen i dejen

7. hæld resten af det kogende vand i, og til sidst resten af melet. og PISK igen igen igen ! Godt igennem!

I en form ca. 25x35 cm


Bages ved 180 grader i ca. 35 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar