mandag den 29. november 2010

Samuel i køkkenet....

Igen i dag har Samuel været en sød dreng og hjulpet mor i køkkenet :)

Vi startede dagen med at lave brunch pandekager, og et KÆMPE frugtfad...! Mums! Samuel lavede næsten hele dejen selv -(altså jeg målte mel, mælk og sådan af til ham) Han sad ret bestemt og befalede mig at smide pandekagerne op i luften - og så storgrinede han når jeg gjorde det! Skønne knægt!

Senere lavede vi en dej til noget kageværk! En nem dej - jeg afmålte ingredienserne for ham, og æltede dejen for ham, og hjalp med ar rulle den ud! Samuel var super god med udstikformene, og med pynten :D (Dejen var SUPER nem at arbejde med - men det spislige resultat er ikke særligt spændende -det er vidst kun Samuel der gider spise dem!)










OG så lavede vi risengrød i fælleskab .... Jeg må vidst have et større køkken når alle 3 unger engang vil hjælpe, for med Samuel skal jeg KÆMPE for at få lov til at være med! Mon det betyder at jeg om 10 år er fri for at lave mad ? (Wohooo!)

Jonas var på arbejde, så mens risengrøden stod og passede sig selv smuttede Samu og jeg i haven, for at grave briotogbanen frem, og hænge en lyskæde op!

Nååå nu må jeg hellere smutte ud og prøve at finde et køkken igen -der er vidst faldet en bombe...! Men altså, det skal jo også blive noget smat når knægten på 3 får lov til at øse risengrød op, og så pludselig kommer i tanke om at Lunte fra Nissebanden da KASTER med smørklatten..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar