lørdag den 20. november 2010

Pærekage


 I morgen skal vi til jule-tamtam med nogle FANTASTISKE mennesker! En masse tvillinge forældre,og deres skønne unger!

Vi skal medbringe varm postej med tilbehør, kage og noget brød!

Derfor har jeg bagt denne pærekage, som de skal forkæles med! Egentligt skulle det være en æblekage - men mine æbler var faktisk lidt kedelige, så jeg snuppede de lækre pærer i stedet.

Jeg håber at kunne nå at bage noget lækkert brød i morgen, ellers bliver det brød fra bageren!

PæreKage - Inspireret af Æblekagen fra Amo - den store bagebog 2 s. 52.

125 g. hvedemel
160 g. sukker
100 g. smør eller margarine ( jeg brugte mindre, men ved ikke helt hvor meget)
125 g. mandel eller nøddeflager ( Jeg brugte hakkede mandler)
2 æg
3 pære
Revet skal af 1 citron

Pisk æg og sukker sammen til en luftig masse og bland forsigtigt mel og revet citronskal i.

Skræl pærerne, fjern kernehus og skær dem i tynde både

Hæld dejen i en bradepande med bagepapir

Læg æblesnitterne over i tætte rækker, riv kold margarine eller smør ned over og drys med mandler.

Bagetid: 20-25 min. i en 200 grader forvarmet ovn ( Varmluft 180)

Kagen må gerne virke lidt tung når den er færdig.






Jeg synes kagen er lækker - men jeg ELSKER også nødder/mandler. Hr. Mand som ikke er så meget for mandler/nødder, synes pulverkagen fra tidligere var bedre... Tsk :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar